Eduskuntavaalit on ohitse, ja kaupunginvaltuustossa työ jatkuu.

Saimme nähtäväksi Valkeakosken kaupungin elinkeino-ohjelman viimevuoden toimenpiteet ja tulokset.

Valtuustoaloite: Rikassaari Anne (ps) ym.: Vuorohoito. Vuorohoidon järjestäminen on laissa edellytetty, ja jatkossa vuorohoitoa saa tarpeen mukaan.

Valtuustoaloite: Kiretti Veera (vas) ym.: Lastensuojelun resurssointi. Sari Pulla-Savolainen (sdp) avasi tilannetta, miksi haluttiin etupainotteisesti kaksi määräaikaista henkilöä tekemään palvelutarpeen arviointia. Tämä esitys oli äänestetty nurin. Nyt alimitoitus vältettiin työntekijöiden siirroilla, mutta jatkoa varten ei ole tarkoituksenmukaista se, että resursseja siirretään paikasta toiseen. Ennaltaehkäisyyn tulisi kiinnittää entistä enemmän huomiota ja siihen tulisi siis saada myös resursseja. Päätökseen ei kuitenkaan esitetty muutosesityksiä.

Valtuustoaloite: Ahonen Tarja (sin) ym.: Kevyemmän palveluasumisen lisääminen. Vastauksesta ilmenee että, suunnitteluvaihe on jo käynnistynyt ja tulevaisuudessa tällaista palvelua tulisi olla paremmin tarjolla.

Valtuustokysymys: Muukkonen Kai (vas) ym.: Varhaiskasvatuksen laillisuuden turvaaminen. Kaupunginhallitus oli tehnyt selvityksen josta käy ilmi, että käyttöaste sekä täyttöaste on lain ohjeistuksen tasolla. Kai Muukkonen otti esiin, että tilastoista huolimatta ongelmista on kuitenkin kerrottu.

Saimme myös kaavoituskatsauksen vuodelle 2019.

Kaksi valtuustoaloitetta sekä yksi valtuustokysymys tuli käsiteltäväksi.

Sari Pulla-Savolainen (sdp) teki aloitteen Teerentien liikenneturvallisuuden parantamisesta, asennuttamalla hidasteet.

Teuvo Nieminen (sit) teki aloitteen:”Vuosiluokilla 7-9 voidaan halukkaille antaa mahdollisuus suorittaa hyötykursseja koulun puitteissa, esim. hygieniapassin suoritus. Myös muita kursseja tulisi selvittää ja tarjota kaupungin kustantamina.”

Antti Selkee (kd) teki valtuustokysymyksen ”Mitä Korkeakankaan rinteelle ja lasketteluharratukselle tapahtuu syksyllä 2019?”