Kuntavaalit 2017

Haluamme tuoda Vihreitä arvoja ja ajatuksia Valkeakosken valtuustoon. Alla muutamia tavoitteitamme, joihin haluaisimme panostaa  tulevalla valtuustokaudella.

Kilpailutus kuntoon

Tavoitteenamme on myös kilpailutuksen ja hankintojen uudistaminen siten, että jatkossa Valkeakosken kaupunki hankinnoillaan suosisi erityisesti paikallisia yrityksiä ja lähituotantoa. Valkeakosken tulisi myös pyrkiä Reilun Kaupan Kaupungiksi.

Turvaa luonnolle ja asukkaille Kaapelinkulmalla

Kaapelinkulman kaivoksen rakentamisen osalta tulevalla valtuustokaudella tulisi selvittää perinpohjaisesti kaivoksen vaikutukset ympäristöön sekä asukkaisiin. Kaivoksen osalta tulisi olla selkeä toimintasuunnitelma niin kaivoksen käynnistyksen, tuotannon kuin myös tuotannon loppumisen osalta – maisemointi, luonnon turvaaminen, ongelmatilanteiden hallinta, kevyen liikenteen väylien rakentaminen ja asukkaiden elämän turvaaminen ovat ensisijaisia selvityskohteita.

Julkinen liikenne kuntoon

Julkista liikennettä tulisi kehittää niin kaupungin sisäisesti kuin myös Tampereen suuntaan. Julkisen liikenteen osalta tulisi miettiä esim. Tampereen ratikan päätepysäkkien hyödyntämistä sekä ikääntyneiden huomioimista. Valkeakosken tulisi myös entistä aktiivisemmin tehdä yhteistyötä naapurikuntien kanssa julkisen liikenteen kehittämisen osalta.

Stoppi syrjäytymiselle

Nuorisopalveluiden turvaaminen ja syrjäytymisen estäminen: eri palvelujen yhteistoimintaa tulee kehittää entistä enemmän.

Lapselle oikeus liikkua

Lapsille oikeus liikuntaharrastukseen – tavoitteenamme on taata kaikille lapsille mahdollisuus ilmaiseen tai lähes ilmaiseen liikuntaharrastukseen.

Uusyrittäjyys kunniaan

Uusyrittäjyyden turvaaminen ja erilaisten yrittäjyyttä tukevien palveluiden kehittäminen.

Tehoa eläinsuojeluun

Eläinsuojelutoimijoiden yhteistoimintaa kehitettävä kunnan avustuksella. Valkeakosken on aktiivisesti kehitettävä eläinsuojelutoimintaa alueellaan yhteistyössä alueellisten yhdistysten kanssa.

Tutustu ehdokkaisiin!

Valitse oma ehdokkaasi täältä.