Valkeakosken ydinkeskustaa pitää tulevaisuudessa kehittää. Valtakadun muuttaminen kävelykaduksi ja näin mopo-, sekä autorallin lopettaminen ydinkeskustan alueella parantaa alueen viihtyisyyttä ja asukkaiden yöunia. Voimme rakentaa alueella kukoistavaa pienyritystoimintaa, sekä viihtyisyyttä, mikäli luovumme mahdollisuudesta oikoa autolla valtakadun lävitse. Parkkitilaa alueella on riittävästi alueen asukkaille, vaikka valtakatu olisi jatkossa kävelykatu. “Töppäre” projekti kannattaa viedä maaliin nykyisellä suunnitelmalla. Koulujen kunnostamiseen pitää löytyä raha kuitenkin ensin. Lasten ja nuorten rahoituksesta ei saa myöskään tinkiä “töppäre” projektin takia.

Yhteistalot tarvitsevat kasvojenkohotuksen, mutta toimivia rakennuksia ei kannata purkaa.
Yhteistaloilla sijaitsee paljon pienyritystoimintaa, sillä vuokrat ovat kohtuulliset. Emme tarvitse uusia Torikeskuksia kalliine vuokrineen ja tyhjine tiloineen. Kanavan rantaa ei myöskään saa rakentaa täyteen kerrostaloja tai muita betoni hirviöitä. Valkeakosken keskustassa on ainutlaatuinen luonto ja luonnolle tulee jättää tilaa myös jatkossa. Maisemointi on siinä tärkeässä osassa. Asioita pitää miettiä vetovoiman ja viihtyisyyden kannalta pitkällä aikavälillä. Hankinta tänään näkyy katukuvassa seuraavat 50-100 vuotta.